سرعت انتقال پيام به بازار هدف
پيام های تبلیغاتی از طریق SMS را می توان به صورت كنترل شده در سریع ترین زمان ممکن و تنها براي گروه بازار
هدف که شناسايي شده اند، ارسال کرد.
دسترسي دائم به مشتریان
صاحبان تلفنهمراه، اين وسيله را در بیشتر اوقات شبانهروز و در بیشتر اماکن، همراه خود
دارند. از اين رو شرکت ميتواند به طور دایم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراري،
پيامهايي را به مخاطبان ارسال کند.
امكان ذخيرهسازي پيام و ارسال آن براي ديگر افراد
در صورتي كه پيام داراي جذابيت بوده و محتواي آن افراد را به ارسال آن تشويق كند بازاريابي ويروسي محقق
می شود كه ميتواند كارآيي تبليغات را به صورت تصاعدي افزايش داده و شركت را از مزاياي بيشمار آن منتفع
سازد.
هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان
مطالعه های و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه می تواند مقرون به صرفه
تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه می تواند حدود 20 بار بیشتر از سایر
رسانه ها باشد.
بالا بودن میزان یادآوری و به خاطر سپاری پیام
چون اين پيام به طور مشخص و به وسیله شخصي ترين رسانه ارسال می شود در ذهن گیرنده پیام نقش مي بندد و از
قدرت اثر گذاري بالايي برخوردار است.